torsdag 7 april 2011

Vackraste, goaste!



Dunderkur för trötta orkidéer!
Gör i ordning vatten blandat med orkidénäring och fyll sedan upp krukan. Låt stå i 5 minuter och häll bort vattnet. Jag trodde jag skulle få slänga mina snart för att dom skrumpnat ihop så men nu ser dom ut som nya igen.
Et voila!!

Fy vad jag tycker det är trist att gå hemma och dra benen efter mig. Jag pallar inte det. Hur jobbigt det än är att släpa sig iväg till jobbet varje morgon så är det ändå bättre än tristessen jag känner här hemma. Jag kan ju inte slappna av och bara ligga still även om det är det jag borde göra nu! Gud förbjude att jag någonsin blir arbetslös...

Ikväll kommer min älskling den store hem om jag har tur. Annars kommer han imorgon. Kanske jag får med honom på en romantisk middag med tillhörande alkohol i helgen om jag har tur :) Kanske om vi är riktigt flitiga här hemma först. ;)

Nu ska jag åka och hämta lill-killen på skolan. Gud va söt han va i morse! Han stod bakom mig när jag mådde dåligt och höll mig på ryggen och frågade mig med sin mjukaste röst "Går det bra mamma?" Sen när vi kom till skolan så sa han "Vi borde kanske inte cykla i eftermiddag eftersom du mår dåligt. Jag kan gå in själv i skolan så säger jag till fröken att du inte gick in för att du mådde lite dåligt..." Go han är!! <3

Love...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar