tisdag 15 mars 2011

Carpe diem!

Jag ska flytta om två veckor...  Två veckor! Jag fattar det inte. Jag har inte gjort någonting inför flytten. Det känns helt overkligt. I mitt huvud känns det som om det ligger flera månader framåt i tiden. Jag har hittat tillbaka till den rätta känslan igen och det ger mig stor lättnad. Någon sa till mig att det är motståndet som skapar förändring. Motstånd behövs i livet för att vi ska komma framåt. För utveckling. De klokaste orden är ganska svåra att minnas i tider av rädsla och uppgivenhet. Men man minns dem emellan de svåra perioderna. Då stannar livet upp en stund och låter förnuftet hitta tillbaka, så har man byggt sig en ny erfarenhet att luta sig på vid nästa jobbiga period. För svåra perioder i livet kommer alltid att komma om vi bestämmer oss för att leva våra liv fullt ut. De kommer komma oavsett om vi blundar för livet eller gör det mesta av det. Svåra tider kommer komma om vi har en sprillans ny Audi eller om vi har världens bästa jobb. Tider av tvekan och rädsla kommer komma även om hjärtat står i brand och vår kärlek är besvarad. Vi kommer alla någon gång att uppleva sorg och längtan. Jag tänker ta vara på varje minut som jag får känna mig riktigt glad och lycklig som jag gör nu och njuta av att våren är på väg, att jag får känna känsla av att vara kär när jag är med Dig, att jag har allt som jag behöver för att leva ett tryggt men ändå händelserikt liv tillsammans med människor jag älskar. Jag vet att mitt liv med Dig aldrig kommer bli blasé och jag ser med spänning fram emot den tid vi har att vänta. Man behöver bygga ett stort förråd av lyckliga minnen och upplevelser så att det finns mycket att hänga sig kvar på att minnas när livet blir sådär, lite tungt igen.
Det är en klyscha, jag vet. Men Det kan inte sägas för ofta för vi är hemskt dåliga på det!
Ta vara på varje dag!

2 kommentarer: