söndag 13 mars 2011

Ullared bland annat...





04.30 Klockan ringer. Framför sängen ligger våra kläder redo att bli ihoppade. Förväntningarna sätter igång att växa. Hur mycket kul kommer vi handla idag? Och hur mycket intressanta och roliga människor och scenarion kommer vi idag att få bevittna?

05.30 Vi plockar upp Niklas i Karlstad efter att vår nyinköpta och väldigt beslutsamma GPS-kvinna Astrid, försökt få oss att göra en U-sväng ända sen vi körde av 45an i Fagerås. Hon har ett enastående tålamod den kvinnan...
Efter en mycket trevlig biltur, förutom regnvädret och snöovädret, så kör vi in på Gekås parkering kl 09.30. Här ska shoppas!

Jag gillar verkligen konceptet Ullared. Jag gillar idén om att shoppa en eller flera hela dagar i glada vänners lag. Jag och Robin bestämde oss för att ta en 40 mil lång biltur för att knalla runt i shoppingmecka en hel dag och trängas bland människor, hyllor och inte minst kundvagnar! Det va hur kul som helst! Säger man Ullared  högt så andra hör så kan jag garantera att det alltid finns någon som utbrister.. -Nej aldrig! Usch va tråkigt att stå i kö i flera timmar för att handla en massa skräp! Dit kommer jag aldrig åka! Men till alla er som känner så så kan jag informera att det är mellan 25 och 52 ködagar per år på Ullared. Jag har varit där tre gånger och jag har inte behövt stå i kö en enda gång. Men jag kan ju råda er alla med klaustrofobi och panikångest att tänka er för en gång extra innan ni ger er in i Gekås enorma värld.. Nu har jag turen att ha extremt väl fungerande lokalsinne men har man inte det kan det nog vara bra att plugga på lite kartkunskap över varuhuset först. Jag hade en väldigt trevlig dag och jag tror att mina manliga vänner kände detsamma. Och Nej! Jag tror inte att det bara är kvinnor som upplever Gekås som något positivt. Jag tror nog att de flesta män njuter i tysthet, eftersom jargongen är den att detta ska vara alla mäns mardröm. Men jag tror jag har avslöjat er ;) Min älskade kille hittade i alla fall ett tjugotal extra, väldigt nödvändiga prylar till sin prylsamling och upprätthåller ledningen i tävlingen: Flest prylar när man dör vinner! Nej då, hjärtat. Jag skojar bara med dig... Du hittade massa bra grejer!
Jag själv passade på att unna mig lite lyx till mig själv. Skor och kläder och grejer till håret. Lyx för både kropp och därmed också själ. Nästa gång vi åker får det bli lite fokus på inredning till vårat nya boende som vi får tillgång till den första april! Å vad jag längtar dit! Även om det inte sjunkit in att jag ska flytta om tre veckor än :P

Nu har Robin "left the building" igen och vemodet har åter igen kopplat sitt grepp men nu har jag skaffat mig verktyg för att lindra ensamheten. Nu blir det träningslokalen på kvällarna efter jobbet och det känns så underbart att få komma igen och använda kroppen igen. Den har inte riktigt kommit till sin rätt den sista tiden.

Nu.. Horisontalläge..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar