söndag 20 mars 2011

Glass och kärleksgnabb...

Aj då.. En liten, liten släng av tröstätning ikväll :( Inte bra Sofia.. Jag vill inte tillbaka dit. Så nu ska jag försöka byta perspektiv. Jag åt glass nu för att den va så fruktansvärt god och jag åt den för att jag är värd att få sitta här med min filt, min katt och min glass efter en hård vecka och en hård helg med mycket fysiskt och mentalt slit. Jag åt glass för att få känna hur lycklig jag är över att jag kan göra det.
Vet ni förresten att hjärnan egentligen inte är ett dugg smart. Den tror det som vi intalar den. Faktiskt så har jag bara av att tänka och skriva det jag skrev här ovanför kommit över den lilla gnuttan ångest som jag kände strax efter att B&J fått flytta tillbaks ner i frysen.

Idag har åter igen varit en sån där halvbra dag. Första halvan var inge bra medan sista halvan av dagen har varit helt okay, på gränsen mot underbar... Låt oss säga att PMS och dåliga morgonhumör ställer till det för oss ibland. Tur att vi börjar lära känna varandras konflikt-cykler nu. Tror visst jag just myntade ett nytt uttryck! :) Men när du lägger huvudet på sned, ler och tittar under lugg på mig så smälter jag som smör igen. Shit också! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar