onsdag 6 april 2011

"Bä bä vita lamm, gick på restaurang..."

I dag har jag blivit kissad på, snorad på, nästan pruttad på, nyst på och slemmad på... Gud vad jag älskar mitt jobb! ;)
Jo men faktiskt. Jag älskar verkligen det jag gör. Jag känner mig lycklig och stolt att få vara med och se era barn, "mina" barn växa och utvecklas! Jag njuter verkligen i stora drag av att få spendera tid med dessa små varelser så mycket som jag gör och det kommer göra ont i hjärtat den dagen jag inte får vara kvar längre.

Jag sticker inte under stol med att det finns saker med mitt jobb som jag inte älskar också men de överskuggas liksom av allt som det ger mig att arbeta med barn.
Hela dagen kan ha varit piss och skitjobbig och man kan känna att man inte har fått göra annat än att tjata, men så kryper någon varm, mjuk liten själ upp i ens knä och söker lite tröst eller trygghet och ger tillbaka all energi plus några kilo som man tappat under dagen.
Energin man får och lyckan man känner av ett barns leende när det lyckats med något är värt allt slit och all tandagnisslan.

Så jag känner mig tacksam för att jag fått den här chansen. Och det finns inget jag hellre skulle göra som jag känner just nu :)
Tre och halvt år på lärarutbildningen har nu fått en mening och även om jag inte visste det då så vet jag nu att det här var det jag var menad att göra.

Släpp taget, visa full tillit till lyckan och den kommer visa sig för dig på ett sätt eller ett annat.




Älskar "Er"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar