tisdag 26 april 2011

Vårens kraft!

Vackraste vårblomman...


Det är konstigt med vårmorgnar... Att varje morgon kunna titta ut och se hur mycket grönare det har blivit på träden, att kunna se det vackra morgonsolljuset sippra fram mellan grenarna, att höra småfåglarnas sång  när man är på väg ut till bilen... Är inte det lycka? Jo det tycker jag :) Det ger mig energi och spritt i kroppen och den där jobbiga känslan man byggt upp, den där förnekande känslan om att man ska till jobbet efter att ha varit ledig är som bortblåst.

Maria sa till mig att jag öppnat mitt hjärtchakra mer under healingen och att det skulle kunna göra det lättare att våga älska på djupet. Jag tror henne nu. Även om kärleken kan visa sig på mystiska sätt. För mig visade den sig den här gången i form av förmågan att gråta.

Livet går upp och ner i perioder men om man väljer att försöka se det vackra och roliga varje dag, göra eller ta tag i det jobbiga också såklart men sedan kasta det över axeln när man är färdig och låta bli att bära det med sig i sin ryggsäck hela dagen. Så tror jag att våren kan hjälpa en att klara av det mesta.

"Ja visst gör det ont när knoppar brister" Det ligger nog något i det Karin Boye säger... Men jag tror faktiskt gör ondast i de knoppar som aldrig gör det...
Nu ska jag ut och njuta av livet och en ny dag...

Arrivederchi!!

2 kommentarer: