måndag 16 maj 2011

Morgonstund har guld i mund...

Tv-spelet används flitigt här på helgmorgnarna... Oftast innan jag kommit upp men just idag bestämde sig mitt lilla hjärta för att leka med sina leksaker på morgonen för en gångs skull! Mannen ligger uppe i sängen och sover sin skönhetssömn. Jag gör mitt bästa för att unna honom den ;) samtidigt som jag sitter här och våndas över mitt dåliga minne och min självupptagenhet! Jag har gått hela veckan och väntat på att få gratulera min bästa vän på trettioårsdagen men när den väl kommer så sviker minnet och när jag för en gångs skull en dag inte känner mig tvungen, och därför låter bli att gå in på FB så resulterar det i att jag missar att gratta henne på sin födelsedag! Grr... Bättre att va "facebooknörd" på heltid alltså :P

Men jag älskar verkligen att komma upp på morgonen! Det är då jag är som mest fylld av energi och motivation att göra saker. Det är då som jag orkar plocka ur diskmaskinen och hänga tvätten som jag va för trött för att ta hand om kvällen före. Många tycker jag är knäpp som tar en promenad, planterar om lite blommor, lagar mat att ta med till jobbet, dammsuger o. dyl innan jag börjar jobba halv 8. Ja inte alla dom grejerna förstås men något av det. Men jag blir verkligen effektiv den tiden.

Tänk på morgonen när man öppnar dörren och kliver ut på trappen, möts av en varm solstråle av morgonsol, hör fåglarna kvittra, ser daggdropparna glittra i gräset och känna doften av nyklippt gräs där man står... Vad kan ge mer energi!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar