söndag 1 maj 2011

Resumé...

Fy tusan vilken dröm :( Jag avskyr verkligen dom här drömmarna där jag blir brädad av exet! Alltså av min killes ex.. Det är min ständigt återkommande dröm och den gör så fruktansvärt ont... I drömmen har allt man någonsin haft tillsammans glömts och tappat all betydelse.
Det sägs att drömmar är förberedande bearbetning av rädslor man bär på.. Att man liksom förbereder sig på vad som kommer komma. Hoppas inte det...

Igår va det Valborgsmässoafton... Vi grillade tillsammans med mamma och en god vän. Sen va det meningen att vi skulle ha tittat på brasa och fyrverkerier men vi stängde dörren och åkte hem igen när vi hörde pensionärerna skråla bibliska sånger "så nära bibeltexten som möjligt" inifrån kaffe- och smörgåscaféet på Sundsberget. När vi kom hem somnade först Sigge och sen jag i soffan... Fyrverkeriet gick visst att se från soffan och jag undrade om vi inte skulle ha stannat men då sa min kloke sambo att 21.10 skulle han varit vansinnig för att det inte hade börjat. 21.20 skulle jag ha varit vansinnig för att han va förbannad. och 21.30 skulle Niklas och Sigge ha börjat gråta för att vi skulle va så ovänner ;) Ibland får man offra sig för friden...

Nu är det söndag igen och måndagen stundar... Vet inte varför jag har så svårt för dom här måndagarna.. Kanske för att jag har så höga krav på mig själv? Jag känner inte alls detsamma inför veckans andra dagar... Jaja.. Jag får försöka komma ihåg att jag inte kan förändra världen med den lilla tid jag har, och att det inte heller är meningen. Komma ihåg att min ambition är att göra mitt bästa och inte att utföra mirakel...

Idag tänkte jag försöka få någonting gjort inomhus. När jag är såhär orolig inombords som jag varit ett tag nu så letar jag mig alltid bort från min trygga punkt medan när jag känner mig lugn och harmonisk gärna håller mig hemma och jobbar för att hålla fint och göra fint.. Numer flyr jag gärna bort till kompisar, till affärer till Facebook eller hit till min uttömningsplats för känslor och tankar...

Jag känner att hormonerna har dragit sig tillbaka för tillfället och jag ska passa på att njuta av känslan av lugn.

Det är ju förresten Maj nu också!! :D
Bästa månaden på året! För nu fyller jag och Lena år!! Grattis vi! <3
På tisdag smäller det... Då är det bara ett år kvar till trettiostrecket. Känns helt okay faktiskt. :) Det känns som om jag har uppnått mycket av det jag velat uppnå redan och jag känner att jag kan ta livet med ro..

Puss / Sofia

Valborg för ett år sen.. Och kommande födelsedagsbarn.. Happy Birthday to us! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar