lördag 11 juni 2011

Svammel...

Vad är det som är viktigt i livet? Egentligen... Är det att ha pengar och ett vackert hem? Är det att ha en fin bil och snygga kläder. Är det att ens barn har någon form av aktivitet att utföra varje dag? Är det viktigt att kunna bevisa sin oskuld för andra? Eller är det viktigare att veta med sig själv?

Nej för mig är det inte viktigt med pengar, det är inte oviktigt, man måste ju leva men det är inget jag går och funderar över dagligen.
Att ha ett vackert hem? Nej men jag vill ha ett trivsamt hem. Jag ska känna mig glad, trygg och lugn i mitt hem. Det är viktigt för mig.
För mig är det viktigt att ha någon att bry mig om. Min son är det allra viktigaste, att va en bra mamma hör också dit.
Att känna att jag alltid har gjort mitt bästa är viktigt för mig. Även om det bästa kanske i vissa lägen är att inte göra något alls.
Att jag är sann mot mig själv är också viktigt för mig. De gånger jag inte gör det skapas skuld och skulden är den tyngsta bördan jag har. Därför är det väldigt viktigt för mig att hålla mitt samvete så rent som möjligt och det försöker jag uppnå genom att vara sann mot mig och mot andra. Även om det inte alltid uppskattas...
Ibland orkar jag inte och då hamnar skammen som ett tungt ok på mina axlar.

Det finns bara ett sätt att aldrig behöva oroa sig för att säga fel eller hur man ska "ta sig ur" någonting och det är genom att alltid säga sanningen...

Pöss och hej...

En sådan skulle man vilja ha ibland... :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar