torsdag 7 juli 2011

Semesterrastlöshet!

Nu förstår jag vad folk menar när dom säger att det tar en vecka innan dom kan slappna av på semestern. Christ! Va rastlös jag är... Och rastlösheten väcker tydligen ett sötsug. Just nu har jag en mjuk kokoskaka i ugnen som är färdig om ca 21 minuter. Egentligen kanske det bästa för mig vore att vara så här ensam och sysslolös en lite längre tid. Kanske flyr jag ensamheten och hemmet av andra anledningar än jag tidigare trott. Jag tror jag skulle behöva landa här hemma och finna det sköna med att bara vara. Utan att vara tvungen att ha facebooksidan uppe. Bloggen är något annat känner jag. Här kommer mina tankar ut och när jag ser dem skrivna kommer jag oftast vidare en bit i mitt tänkande. Därför tror jag att den är bra för mig.
Sen jag gick upp i morse har jag plockat ur diskmaskinen, diskat en maskin, plockat i den igen, vikit en tvätt, tvättat en tvätt som jag har hängt, dammsugit, skurat, varit på Sunne två gånger och handlat, slängt skräp, pantat, ordnat problemet med våra glidande soffkuddar och nu bakat... Och ändå känner jag mig helt rastlös och går snart upp i atomer! Nej nu blir det EFT för att få bukt med den här känslan... EFT (Emotional Freedom Tecnique) är ett terapeutiskt verktyg som man använder för att frigöra känslor som man annars har svårt att bli av med. Något jag drar mig för av någon anledning men jag vet ju att det fungerar! Damn! ;) Bara att ta tag i det innan jag verkligen löses upp...
Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar