måndag 29 augusti 2011

Drömmar...

Jag vill låta mitt hår flyga fritt, jag vill vara osminkad varje dag, jag vill ha fräknar, jag vill vara konstnär. Jag vill bada om nätterna, jag vill älska som om varje gång vore den sista. Jag vill skriva brev till dom jag tycker om. Jag vill ha en för stor skjorta, en penna i håret och tillbringa mina söndagar nynnandes i min glasade ateljé. Jag vill gifta mig barfota med utsläppt hår. Jag vill ta vara på livet för det blir aldrig bättre än det är "just nu". Jag vill skriva böcker och jag vill ha fler barn.
Livet är så kort och så skört. För kort för att bråka, för kort för att vara olycklig. För kort för att göra saker man inte egentligen vill. Man kan aldrig veta vilken dag som är den sista vilket skrämmer skiten ur mig! Det finns så mycket mer som jag vill ha ut av livet. Så många fler platser att gå barfota på så många fler grenar att kliva över och så många bäckar att skölja sitt ansikte i. Jag har inte sett eller upplevt alla än...
Livet är här och nu och jag vill ta vara på det.

Mina drömmar :)

1 kommentar:

  1. När jag läste det här så tänkte jag på ett sommarprat som gick i juni. Clara Lidström, 27 juni. Lyssna på det! Man kan strömma programmet till mobil eller dator och programmet är såklart sommar i p1.

    Puss på dig!

    SvaraRadera