söndag 2 oktober 2011

Frestelser...

Nu är sanningens stund kommen. Nu står jag ensam, naken och sårbar. Nu har jag chansen att göra min beställning. Beställa vilka ingredienser mitt liv ska innehålla, vilken typ av förpackning det ska komma i och vart det ska lämnas ut... Vet inte riktigt med det där sista men tre är ju det heliga talet så nåt va jag ju tvungen att skriva! Inte utan att jag funderar över vad jag håller på med..
Just nu ligger Sigge och pratar med sig själv inne i sängen och försöker sova, tvätthögen ligger här i soffan och ropar på mig för att bli omhändertagen och glasslådan ropar från frysen som sån näck som vill locka mig in i frestelsen... Kan det inte bara va tyst här inne!!? Shhhh!
Imorgon är det dags att gå till jobbet igen. Tillbaks till verkligheten och tryggheten. Det känns tryggt och bra. Veckorna känner jag mig säker och lugn men helgerna gör mig livrädd. Det är oftast då som allt tar snabba vändningar och nu vill jag bara ha lugn och ro. Lättsamt och glatt utan krav vill jag att livet ska vara just nu. Skuldsaneringens tid är kommen... På gott och ont ska tilläggas. Känner att jag svamlar igen. Men ibland kan ordbajseri vara det bästa för att få igång den inre diskussionen ordentligt!
Ill be back med mer vettigt än idag...
Ciaoooo!
Jag är så sögen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar