lördag 19 november 2011

Öl, fotboll och stökiga polare...

Vad är kärlek? Är det okay att serva sin kille och hans kompisar med öl medan han sitter och brölar och tittar på premier league på lördagskvällen? Jag skulle vilja säga ja. Och jag säger ja. Självklart är det okay att visa den typen av kärlek som den man älskar verkligen uppskattar. Jag vill inget hellre än att vara så bra jag kan för den jag älskar. Jag tror att äkta kärlek handlar om total osjälviskhet. Om att ge av sig själv utan att kräva något tillbaks. Att känna lycka av att ge...
Jag tror att min bild av lycka har förändrats en aning sen jag träffade min underbara kille. Alla som vill har friheten att såga mig totalt om det skulle skita sig vilket jag hoppas att det inte gör. Men jag är inte längre säker på att det jag tidigare har trott varit det jag vill ha är det jag egentligen skulle bli lycklig av. Jag har i varje förhållande strävat efter att leva det vanliga, traditionella "Svenssonlivet" men egentligen... Varför? Jag har varje gång fått panik och dragit mig ur.
Jag tror att för att finna lyckan i livet så måste man komma förbi tanken om hur folk tycker att man bör leva sitt liv. Strunta i andras åsikter helt enkelt. Leva det liv som man själv mår bra av och ha tillit till sin egen förmåga att känna vad man själv faktiskt mår bra utav. Till exempel... Jag är inte en gnutta intresserad av fotboll men jag känner mig lycklig i hela kroppen av att följa med min kärlek till puben och titta på nittio minuter Manchester United. Jag hade alla möjligheter i världen att komma med andra förslag men mig gav det mer att göra det här för Honom...
Jag tror att  kärlek är när man längtar efter att göra det där lilla extra för någon varje dag...
Så stökiga kompisar, öl och Premier League fotboll... Ja tack!

1 kommentar:

  1. Hehe, jag har sett många fotbollsmatcher som jag varit helt ointresserad av :) Vi är uppe i 8 år nu så det verkar ju gå bra ändå. Dessutom har han fått överleva en och annan snyftfilm :)

    SvaraRadera