måndag 19 december 2011

Gläns över sjö och strand

Nu äre jul igen och nu äre jul igen å julen varar än till påska! Nej! Det får vi verkligen hoppas att den inte gör :( Jag skulle i och för sig gärna julpynta från golv till tak här hemma och fira jul i tvåhundra hela helgen som kommer men det är fan inge kul när man inga pengar har och får gå med rumpan bar... Det slipper jag som tur är eftersom stassen redan är fixad sen länge. Har tagit en liten paus från livet just nu efter ett en-veckas samtal med min mage som var ytterst missnöjd med hur jag både lever och tänker. Tur att det finns någon som skäller på mig här i världen ;) Alla andra är alldeles för snälla.
Mycket har hänt denna gråa och trista julens månad. Både saker som gjort ont, saker som väckt frustration, stunder av passion och stunder av sorg. Även saker som borde väckt ilska men som passerat utan att få något större erkännande hos mig. Skrämmande... Att det finns händelser i mitt liv som borde väcka känslor men som mot alla odds inte gör det.
Nu talar jag i gåtor och det finns en tanke bakom det. Bakom ridån vilar en föreställning som inte ännu är redo att visas för folket. Aktörerna gör sig redo, regissören vankar av och an, kulissen får sin slutliga putsning och publiken väntar med andakt och spänning... Man hör hur alla håller andan....
Nu är det bara att vänta och se....


Cliffhanger.se ;) Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar