måndag 2 januari 2012

Tragikens positiva sida...

Wooww... Inge rik denna månaden vettni :( Tänk hur det kan va och hur det alltid egentligen är efter jul såhär. För mig i alla fall. Fan va dumt tänkt att lägga jul såhär precis månaden innan alla sluträkningarna i Januari :P Finns det nån man kan prata med om det här??
Nej det får bli maximal sparsamhet den här månaden för att inte hamna efter i ekonomin. Så tips på billig men god mat uppskattas och efterfrågas.
Har köpt hem, kål potatis, broccoli och annat sånt där matigt och billigt och tänkte försöka trolla lite :)

Hur jobbigt det än känns så kan jag inte låta bli att tycka att det känns spännande! En utmaning helt enkelt. Att fundera över hur jag ska göra för att klara av den här månaden ger mig ett pirr inombords och en glöd i blicken. Jag är i ett så stort behov av utmaningar, mål och drömmar i mitt liv så att det här egentligen ganska tråkiga faktiskt förgyller tillvaron för mig :)

En klok kollega brukar prata om att utbrändhet egentligen inte handlar om att man har för mycket att göra eller har haft för mycket att göra under en lång tid utan att det har med avsaknaden av glädjeämnen och positiva saker att se fram emot under en lång tid att göra. Jag är helt beredd att vara enig med henne. Jag har brottats med mig själv länge nu och insett att just detta skulle kunna vara en anledning till att jag inte mår så bra. Jag saknar mål och drömmar. Jag har inget förutom mitt barn som gör mig riktigt lycklig.
Jag har haft korta näst intill euforiska tillstånd av lycka i början av de relationer jag haft de sista åren men de har tyvärr inte fungerat så som jag har velat och känslan av lycka har i varje relation bytts ut mot en känsla av panik och instängdhet. Hopplöshet och frustration. Jag tror inte att jag egentligen är redo för en vuxen relation innan jag blivit stark i att vara själv även om jag så gärna vill ha en...

Kom ihåg! Det är motgångarna i livet som skapar utveckling!
 De jobbiga perioderna som får en att vilja komma vidare..
Peace and love...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar