söndag 12 februari 2012

Piilots makkara...

En spontantripp till Stockholm vad vad helgen hade att erbjuda tydligen. Meningen var att vi skulle ha varit på Rally men så blev det visst inte. Blev chaufför både dit och hem så nu känns det som om jag varit chaufför nog för några år om man ska se till tidigare erfarenheter. Festen vi var på blev som vanligt något utöver det vanliga. Där Norre och KC är, det är där det händer skulle man kunna säga... Lyckades tyvärr ställa mobilen i en mugg med vatten i fyllan och villan men som tur är finns det tack vare brorsan en lösning på detta. Mobben funkar ju än men kameran är sig inte riktigt lik... Typ.
Jag är verkligen nöjd med vissa förändringar som jag gjort i mitt liv hittills. Jag känner att jag måste påminna mig själv om vad jag faktiskt redan klarat av och gjort.
Jag har tagit mig ur ett destruktivt mönster av hetsätning och bantning och äter idag vad jag vill utan att "grunna" på det och utan att få ångest.
Jag har inaktiverat min FB och har ännu inte saknat den nämnvärt. Jag kommer ju garanterat aktivera den igen snart. Men just nu känns det gott att inte känna att den styr min tillvaro. Jag gillar FB och det är bra på många sätt. Men det finns också en baksida med det och jag hoppas på att kunna använda mig av FB på ett sunt sätt när jag kommer tillbaka.
Jag har rannsakat mig själv och varit ärlig och rak med vad jag vill ha i livet. Jag är rädd för att binda mig, rädd för att släppa in någon på djupet men jag vill göra det. Jag har inte vetat att jag har varit rädd för det. Jag har inte trott på folk som sagt det till mig. Men jag vill faktiskt ha allt det där som andra har. Villa och Volvo men ingen vovve... 
Jag har börjat springa igen! Och det bästa med det är att jag inte gör det för att gå ner i vikt. Jag gör det för att det är bra för min hälsa. För att jag blir pigg och glad och eventuellt för att springa ett lopp tillsammans med ett gäng glada tjejer i vår.
Jag tror att jag faktiskt är på väg att fullt ut acceptera mig själv som jag är...
Underbart!
Nu är det strax dags för Ove Sundberg.. Kontoret avsnitt ett. Inte att missa! Kommer ha en fortsatt underbar söndag kväll.
Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar