måndag 9 april 2012

Mitt hem...

Det finns en liten grusplan utanför huset. Där kommer jag parkera min bil. På en liten grusgång går man in emot dörren som ligger runt hörnet. Det är min egen ingång... Utanför dörren står en Stor kruka med planterade fina rosa blommor i olika nyanser. När man kommer in i hallen, som är ganska liten, så finns det hängare i ek och gjutjärn. Efter hallen kommer man till ett ljust och öppet vardagsrum och i anslutning till det så ligger ett lite äldre, charmigt kök med vita luckor och vitt kakel... Fönstren i hela lägenheten är djupa.. Sådär så att man kan sitta i dem uppkrupen med en tekopp i händerna och pyjamasbyxor och raggsockor på ben och fötter... Golven är av vitmålat trä och lukten i lägenheten är varm och hemtrevlig... Två ganska små sovrum finns. Ett till mig och ett till Sigge. I vardagsrummet finns också någon form av kamin och framför den kommer det ligga en fårskinnsfäll som Kolan kommer ligga och kurra på ibland... Kolan kommer kunna vara ute och smyga runt huset eftersom lägenheten ligger i ett lugnt område på en bakgata som inte är speciellt trafikerad... Sigge kommer ha många kompisar i närheten och dom kommer enkelt kunna förflytta sig mellan varandras hem.
Va fantastiskt det känns att veta hur allt kommer bli...

"If you can see it and love it, it will be yours"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar