onsdag 11 april 2012

Hemligheten..

Jag kommer uppnå total lycka...

Jag tror på något som man pratar om som "Lagen om attraktion" eller "Attraktionslagen".
Den går att skriva om i all oändlighet men går i stora drag att förklara som att "Vi attraherar det som vi väljer att ägna våra känslor och tankar åt" eller "Vi får det som vi ger".
Ägnar vi våra tankar åt det vi upplever som negativt i livet och låter oss fyllas utav negativitet så kommer vi som magneter dra till oss mer sådana upplevelser som skapar negativitet eller människor som också fokuserar på det "dåliga" i livet.
Lever vi ett liv där vi väljer att se och glädjas åt det vackra och glädjefyllda i livet så kommer vi automatiskt attrahera likasinnade människor och fler saker att glädjas åt och mer av det vackra.

Jag tror även att vi med hjälp av attraktionslagen kan skapa precis den typen av tillvaro som vi vill leva i. Detta genom att föreställa sig det man vill ha och känna tillfredsställelse, som om man redan hade det man drömmer om.
Jag kommer göra mitt allra bästa för att hålla fokus på det jag vill ha i livet och jag kommer attrahera positiva människor och positiva upplevelser.

Jag har flera vänner som jag märker lägger mycket av sin energi åt att älta det som inte är bra istället för att se vad de faktiskt kan glädjas åt. Känner du dig träffad så försök tänka på detta. Fokusera på det positiva i livet så kommer de positiva delarna i livet snabbare än du tror övermanna de negativa...
Och som jag sa.. Allt du ger får du tillbaka. Ge kärlek så får du kärlek.
Motsatsen till kärlek är rädsla. Fråga dig själv om du handlar utifrån känslor av kärlek eller känslor av rädsla. Gör för vana av att fråga dig själv innan du talar eller handlar: "Handlar jag av kärlek eller av rädsla?"

Vill du läsa mer om "Attraktionslagen" så rekommenderar jag de två böckerna "The Secret" och "Kraften". Jag har skrivit om böckerna tidigt men kunskap är en färskvara och personlig utveckling har ingen ände, bara nya nivåer. Varje gång du läser en bok ser du den ur ett nytt perspektiv beroende av vart du befinner dig i din utveckling.. Därför blir de här böckerna aldrig "gamla" för mig.

Ta hand om er..

Bra där Inger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar