fredag 30 november 2012

V 28

89 dagar kvar... V 28 och fullt liv inuti magen. Det märks att hon börjar höra vad som händer utanför magen för hon reagerar med att snurra och buffa när jag gör saker som låter i maghöjd. Till exempel att plocka i bestick i besticklådan eller prasslar med papper framför magen. Sigge kände hur det sparkade härom dagen. Han verkade tycka att det var kul men jag vet inte. Jag oroar mig ibland för hur jag kommer klara av att börja om igen, även om jag vet att jag aldrig kommer ägna det en tanke när hon väl kommit ut. Önskar bara att vi alla i familjen Lindström/Eriksson/Ullenius/Nilsson kommer leva lyckliga tillsammans och att det lilla tillskottet kommer bringa mycket glädje till oss alla.
Just nu känns det som om tiden både går hur fort och hur sakta som helst. Önskar jag bara kunde sluta fokusera på den och istället leva i nuet. Väldigt svårt när jag längtar så då...
Ryggen och fogarna gör lite mindre ont nu. Kanske har det stannat upp lite i uppluckrandet eller så har jag ändrat mitt sätt att röra mig på så att det belastas mindre. En hektisk dag så har jag mer ont på kvällen än en lugn dag.
Halsbränna har jag börjat få nu också. Antagligen trycker livmodern mot magmunnen nu... Annars tycker jag att jag har klarat mig förvånansvärt bra den här graviditeten hittills. Min älskling är så underbar emot mig. Han står ut med mig hur jobbig jag än tycker att jag är och ger mig massor av kärlek både när jag förtjänar det och när jag inte själv tycker att jag gör det. Han är lugnet och tryggheten för mig och även för lillan i magen verkar det som. Hur vild hon än är i magen så räcker det att han lägger sin hand på den för att det ska bli kvav lugnt.
Nu är det den sista trimestern kvar... De sista tolv veckorna av väntan och jag hoppas på några veckor av vila efter nyår innan livet som småbarnsmamma börjat på nytt. Jag behöver "boa" in mig, varva ner förbereda mig mentalt och fysiskt innan det är dags.
Nu ska jag och min lilla stora familj äta kvällsmat tillsammans.
Jag önskar er alla en jättemysig helg <3
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar