onsdag 6 februari 2013

Rosa rosa rosa... Hela mitt liv verkar gå i rosa just nu. Tre veckor kvar till vår lilla böna planerat komma ut. Det mesta är nu fixat och nu är det bara att vänta. Vad ska jag hitta på nu då? (stooor gäsp) Sova kanske? Kändes som ett tecken från ovan. Men om jag sover nu så blir de vakna timmarna på natten så många fler. Nej... Inte sova hela dagarna. Idag gick jag en förvisso kort promenad som kändes väldigt lång eftersom det kändes som om jag hade kunnat utmanas i hastighet av trädgårdssniglarna om det hade varit sommar. Men det var en jättehärlig promenad. Solen sken, temperaturen låg på nollan ungefär och fåglarna sjöng för glatta livet. Det kändes att det ligger vår i luften och jag fick ett riktigt glädjerus som höll i sig en bra stund.
För övrigt så tycker jag nog att det mesta känns väldigt tungt nu. Tungt att röra sig, tungt att andas, svårt att äta även om jag gör det oftare och onyttigare än jag borde :P Det blir att jag håller kontakten med de som står mig absolut närmast. Jag orkar inte riktigt ta mig för nya saker utan håller mig i min trygga zon där allt känns tryggt och lugnt och bra.
Trots att mycket går trögt och tungt just nu så är jag ändå i grunden himlastormande lycklig. Jag tittar så ofta jag kan på min underbara sambo för varje gång jag ser honom så känner jag en sån otrolig glädje över att han vill vara med mig och att jag får dela varje dag med honom, vakna bredvid honom varje morgon och det ger mig styrka och vilja att klara varje dag och hålla en positiv inställning till allt.
Skruttan i magen lever verkligen om där inne ofta nu. Hon bökar och trängs, skvätter vid höga ljud och trycker emot om jag gör dumma rörelser där det blir trångt för henne. Det känns som om man börjar få en form av relation redan nu och en känsla av vad hon gillar och inte. En väldigt häftig känsla faktiskt. Ändå så längtar jag verkligen tills jag får känna mig som vanligt igen. Få friheten att röra mig som jag vill och känslan av att känna mig vacker igen. Visserligen tycker jag att gravida kvinnor är vackra och jag känner mig vacker på det viset men jag längtar ändå till att få tillbaka mina vanliga proportioner :P
Nu ska jag nog hämta min goa kille från skolan. Jag ska följa med honom på innebandy i eftermiddag och han behöver nog ha lite mat i sig innan det. Tur att bilen nu är lagad. Allt går så mycket lättare med den.
Bye bye :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar