tisdag 1 oktober 2013

Minttu...

Tänk va skönt det är att man aldrig slutar lära sig nya saker. Att det varje dag av ens liv finns nya insikter att nå och nya hinder att klättra över. Att jobba med sig själv och att ständigt och jämt vilja utvecklas gör i alla fall mitt liv ganska intressant.
Självklart är det så att jag ofta önskar att jag slapp tänka alls och att jag istället bara kunde få lunka fram genom livet o en stilla mak och bara vara. Fört att hjärnan skulle få vila lite... Ser jag däremot istället till vad jag lär mig om mig själv och andra så tror jag nog det är värt det.

De sista två veckorna har det blivit mycket resande för oss. Det här på grund av att vi har vänner långt bort men den här helgen som var så åkte lilla familjen (Älsklingen, Lillfisen och Moi) till finland för att gå på begravning. En helg med både glädje och tårar. Flera insikter och trevliga nya bekantskaper. En resa där vi kunde förena nytta med nöje.
Vi åkte färja över till Åbo. En färja vi bägge tyckte var fin men Oh My God! säger jag bara. Vi åkte flaggskeppet Viking Grace hem... Hon va fin hon.... Värd varenda krona extra vi fick betala för att få åka med hem. För hem ville vi och det fort! Känslan av att VERKLIGEN längta hem.. Hem till det välkända och trygga. Hem till våran säng!

Minnah var under hela resan fantastisk. Glad, glad, glad och lätt att ha att göra med. Vi hade resesängen med oss och trots långa resor med bil, båt och kundvagn och trots nya människor och lukter/miljöer så var det bara att dutta i nappen på henne i sängen så somnade hon.
Natten till lördagen i Finland var för övrigt den första hela natten hon sov som jag inte behövde upp för att stoppa i tutten :) Det tar sig.
Idag är hon sju månader och idag visade sig den första vassa tandpiggen i munnen på henne! I finland tog hon sina första krypseg också. Är så tacksam att få uppleva det här igen.

Nu dalar mina övre ögonlock ner mot de undre så det är dags att säga god natt... ZzzZZzzZzZzzzzzzzZzzzz

Tjo och godnatt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar