lördag 5 mars 2011

Början på en era..

Vi har haft en underbar dag i backen... Sigge har erövrat pisterna på Ski Sunne för första gången i sitt liv. Utmanat sitt eget och mammas mod idag genom att okontrollerbart susa ner för backarna och göra den ena vurpan elegantare än den andra. Jag är stolt som en tupp! Underbart söt har han också varit idag mitt lille skidproffs. Precis den gången vi åkte ner och han lärde sig behärska plogningstekniken va han arg som ett bi och medan jag försökte lyfta hans framsteg till skyarna så skrek han till mig..
-MEN MAMMA! DET SKA JU VA KUL OCKSÅ... OCH JAG HAR JÄTTETRÅKIGT!!!!
Sigges kusiner har också varit med och åkt idag och jag har förundrats över hur fantastisktt fort barn lär sig.. Dom har visat prov på uthållighet, mod, kämpaglöd, tacksamhet och välvilja..
Själv hade jag inte stått på ett par slalomskidor sedan andra året i gymnasiet och det verkar tragiskt nog vara.... 11 år sedan. Men det va lika kul som då och det kändes nästan som att jag hittade en bit av mig själv som jag tappade bort där någonstans i slutet av -90 talet.. Oh my lord! I´m old! ;) Nej då... Ingen åldersnoja alls faktiskt.. Undrar bara vart alla åren tagit vägen.. Tur att det finns många liv efter detta. Annars skulle jag nog kunna börja känna mig stressad nu :P
Nu väntar myspys..
Puss!

1 kommentar: