torsdag 24 mars 2011

Hormoner!

Men kom igen då jävla dretvecka! Trött på PMS nu!!! Tur att du inte va hemma idag hjärtat. Det hade aldrig gått bra. Jag har varit hemsk... Tycker det här med PMS blir värre och värre med åren. Känner av varenda liten hormonförändring i kroppen nu för tiden. Så grymt känslig för hormoner. Jag blir så trött på mig själv. En gång i månaden så är hela livet i stort sett slut och jag betvivlar både min relation, mig själv och allt runt ikring mig. Byxorna krymper i midjan och huden blir extra blek. Ögonen blir extra små och dubbelhakorna fler än vanligt. Jag försöker komma ihåg att det finns en hormonell förklaring till varje extrakilo och varje finne. Och försöker intala mig själv att det hela är över om en vecka. Men då är det snart dags för ägglossning och då är det dags för hormonsvallning igen. Då är allt helt underbart som tur är. Då är man extra vacker och sexig och känslorna svallar.. Kärleken flödar och livet leker. Sen kommer hjärtat hem från Norge igen och då är allt tillbaka till det normala igen med "För-PMS" och sen den riktiga PMSen... Stackars killar...


2 kommentarer:

  1. Vet hur du känner. Har äntligen blivit av med denna plåga. Jag var precis likadan som du. Älskar dig. Mamma

    SvaraRadera
  2. Tack :) Det känns skönt att höra ;) Älskar dig också. Kram

    SvaraRadera