måndag 11 april 2011

Utan hörlurar...

Klockan slår kvart i sex. Det är grått ute, alldeles vindstilla. Inga bilar hörs för tillfället. Min säng är varm och skön trots att det bara är jag som ligger i den. Min första tanke är "Var är mina hörlurar....? Jag kollade ju överallt igår..." Hur ska jag stå ut med att gå utan dom och utan någon musik att lyssna på!? Inget att göra. Bara upp ur sängen, på med träningskläderna. Det visade sig tyvärr att tröjan på något mystiskt sätt krympt på längden men inget att göra något åt. På med dom där sneakersen som jag egentligen inte bör använda utomhus eftersom jag vill kunna ha dem på gymet. Men ingen återvändo nu. Får inte tveka. Då kommer jag aldrig komma iväg. Och nu har jag bestämt mig!

Väl ute i spåret fanns inte en tanke på mina hörlurar. Jag hade två stora rådjursbockar inte mer än två meter ifrån mig som kom i full fart på väg inifrån samhället och ut i skogen. I luften hördes en symfoni av vackra fågelläten som inte stördes av något annat ljud. Det var som att befinna sig i en vårkonsert. Det enda ljud som blandades med fågellätena var någon porlande bäck, och ibland mina klaffsande sneakers..
En underbar vårmorgon helt enkelt.

Och mina hörlurar... Ja dom kommer fram när dom kommer fram ;)


2 kommentarer:

  1. Ja det var det verkligen <3 Skavsåren efteråt var dock inte så underbara ;)

    SvaraRadera