lördag 4 juni 2011

Ett år har gått...

Vi hade setts en gång för en vecka sen. Vi hade legat bredvid varandra i en väns soffa och tittat på film. Jag hade vid några tillfällen känt ditt ben mot mitt där vi försökte få plats på schäslongen bägge två. Och under den stunden du visade mig vilken musik du gillar på Youtube kände jag din arm mot min. Du hade den mjukaste rösten och det bubbligaste skrattet och jag kände när du låg där bredvid mig att det här skulle jag kunna vänja mig vid ;)
Men nu hade en vecka gått och på ditt initiativ till fiske så hade det planerats en fisketur och övernattning i vår väns föräldrars hem nära en sjö i Filipstad. Du hade tackat ja utan att tveka som det verkade och jag hade fjärilar i magen. Jag visste inte alls vart jag hade dig. Visste inte alls vart varken jag eller du stod men jag visste att jag ville ge oss en chans för jag kände att det fanns något där och jag ville veta vad det var.
Ni tog en annan bil upp till Filipstad och jag gick som ett nervvrak och väntade på att ni skulle dyka upp och när ni väl gjorde det så visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Miljön var perfekt. Det var en av de vackraste platserna jag varit på. Stämningen var på topp. Mina känslor svallade. Dina ögon var så vackra, du var så mjuk och trevlig. Du lockade mig till skratt. Jag betraktade den lekfulla glimten du hade i blicken hela kvällen och jag njöt.
Den natten spenderade du och jag tillsammans i hopträngda på en 60 cm madrass i en husvagn. Vår oskuld har ännu inte kunnat bevisas men vi vet hjärtat ;)

Magin jag kände där uppe det dygnet har jag sparat i mitt hjärta och när tunga tider kommer, plockar jag fram den och känner den inom mig och då kan jag åter känna känslorna jag kände för dig då. Jag minns vem du är och jag kan se att känslorna jag hade då har förändrats. Dom har växt till kärlek och får mig fortfarande att känna fjärilarna i magen även om dom inte fladdrar hela tiden.. ;)

Imorgon har det gått ett år sedan den underbara natten i husvagnen och nu sitter vi här under samma tak med nycklar till ett hem som är vårt gemensamma. Det har varit upp och ner, fram och tillbaka men nu jobbar jag på att ta det vi har uppåt och framåt. Idag skiner solen och natten kommer vi spendera i ett hotellrum som tidigare varit verksamt som fängelsecell. Bion kommer få celebert besök av oss så som Pråmen på kvällskvisten.

I dag äger vi världen älsklingen. Hoppas på ännu ett år fyllt av passion och dynamik ;)

2 kommentarer:

  1. Så vackert skrivet min vän! Christer tycker dock att vi ska tillägga vissa smarriga detaljer om den kvällen, som att ditt alkoholintag var något utöver det vanliga, att den söta killen höll på att svettas ihjäl då han endast hade långbrallor med sig, men framförallt: att jag fick den största och äckligaste fisken i hela sjön! :)

    SvaraRadera
  2. Hahahaha! Sant, så sant... Men som tur är så är minnet bra på att gallra bort detaljer som man inte vill minnas ;)

    SvaraRadera