torsdag 28 juli 2011

Sömnlös....

Vaknade för något som känns som flera timmar sedan med känslan av att kunna dricka ett badkar med isvatten som jag först skulle svalkat mig i. Gick upp och drack några klunkar Loka eftersom vanligt kranvatten enligt mig smakar gammal kloak när man har sovit. Knakandet av mina steg när jag gick ner för trappen gav mig känslan av att jag skulle vägt 150 kg. Allt va så tyst att jag till och med hörde mina egna underkläder röra sig mot kroppen. Tänk vad allt är annorlunda på natten... Jag upplever den nästan aldrig på grund av min inbyggda sovklocka som oftast ger mig den sömn jag behöver på rätt tider. Men nu är det turbulent i Sofia och då reagerar både kropp och själ på de allra märkligaste sätt...

"Gud ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden"

Jag hittar faktiskt inget bättre mantra än det här. Det fungerar i alla tider av grubbleri och oro.
Och jag för min del verkar inte klara av att släppa taget om mina tankar men jag har ett knep som faktiskt fungerar om man verkligen vill sluta grubbla. Minns detta, att jag är på intet sätt religiös men jag har en stark tro på något som är större än jag själv. När jag har ett problem som jag inte finner någon lösning på så "lämnar jag över" problemet uppåt, till "gud" eller "den helige Anders" eller hans moster. Jag erkänner "honom" som den som vet vad jag innerst inne vill och hjälper mig handla därefter. Det får mig oftast att känna ett inre lugn med känslan av att jag har lämnat ifrån mig problemet för att snart få svar. Och det konstigaste är att man oftast får svar, på ett eller annat sätt, jag kan få det som en röst i mitt huvud när jag minst anar det. Det kan vara en vän jag träffar som säger nåt som får mig att förstå. Det kan vara en händelse som ger mig lösningen. Ber man om hjälp så får man hjälp, om man ber från hjärtat.

Kanske var anledningen att jag nu legat/suttit vaken halva natten att jag skulle få ur mig lite såna här märkliga djupa grejer som inte fått komma ut på ett tag. Jag längtar tillbaks till min andliga sida mer och mer och jag känner att jag snart måste ge den ett större utrymme i mitt liv. Vad väntar jag på egentligen? "Only God knows"...
Nej klockan är nu 05.41 och jag bör ge John Blund en ny chans att sanda mig.


Nighty nighty....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar