tisdag 26 juli 2011

Tjejgrej med insikt...

Träffade en vän för att äta middag ikväll. Verkligen mysigt! Sånt borde man göra oftare. Jag har blivit väldigt dålig på att ta mig ut på det viset nu det sista. Varför inte ringa någon man inte sett på länge och fråga om man inte ska gå ut och luncha? Kan man avlägga nyårslöften i juli? Ja jag avlägger nu ett nyårslöfte om att göra sånt här oftare för jag saknar det!

Kvällens samtal fick mig att tänka återigen på allt jag tidigare sagt om egoism, tillit och att vara sann mot sig själv. Att det modigaste man kan göra är att ställa sig framför alla och säga att "Jag tycker inte som er andra... Och jag står för det." "Jag kommer göra annat än det ni anser vara det rätta.". Jag känner en person som gjorde just detta och denne respekterar jag högt.

Att agera egoistiskt kan vara den mest kärleksfulla av handlingar. Att visa sig själv respekt kan stärka andra människor som inget annat.
Att undertrycka sina egna åsikter och att handla emot sin vilja och sin tro kan skada andra människor. Det är alltså mer kärleksfullt att vara egoistisk än att göra saker för andra... I längden...

Det är bevisat att man påverkas av varandra och formas av varandra när man umgås och om man visar sig själv respekt inför andra, i en värld där alltför många har för dålig självkänsla och dåligt självförtroende, så kommer andra att göra det också. Med att visa sig själv respekt menar jag bland annat att säga nej om man inte vill, att säga ja om man vill oavsett vad andra tycker och att våga så för sin åsikt och inte låta sig "trampas på".
Man vill gärna tro att man gör det mest kärleksfulla när man sätter sina egna behov åt sidan och säger ja för att va snäll och så vidare. Men tänker man på det så finns det ingen som vill få som man vill för att den andre inte vågat säga nej eller att någon gjort något snällt av dåligt samvete. Eller?

Men Du underbara Emelie är värd det allra bästa för dig! Glöm aldrig att du aldrig behöver kompromissa med lycka och äkta kärlek. Och minns att du kommer aldrig vara ensam <3

Ha alltid tillit till att det som ska ske kommer att ske.. Det är en universell lag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar