måndag 28 november 2011

Nu är allt sådär bra igen ;)

Hemmet börjar komma i ordning, kärleken växer och frodas, sonen är pigg,glad och underbar som vanligt. Jobbet börjar fungera bra igen, bilen är lagad och puttrar på, räkningarna är betalda. Klockan är kvart i sex och killarna är matade med pannkakor, glass,grädde, sylt och socker. Mmmm... Till och med disken är diskad och nu sitter jag med en stor kopp kaffe här vid mitt köksbord i mitt, nu väldigt mysiga kök och bara njuter.

Det enda jag skulle kunna önska mig nu är att världens underbaraste kille vore här så jag hade nåt snyggt att titta på och ett par mjuka läppar att pussa på. Men det får gå bra ändå. Det är skönt att sakna och längta också ibland. I alla fall om man inte behöver känna oro...

När jag lärde känna M för två år sedan så sa jag till mig själv att "Den där killen kommer jag se till att aldrig bli kär i..." Jag va bombsäker på att jag skulle vara svartsjuk hela tiden, att han skulle behandla mig på ett sätt på veckorna och på ett annat på helgerna och jag trodde att vi skulle bråka konstant. Men så fel man kan ha! Och va farligt det är att säga aldrig! Nu sitter jag här i mitt rosa skimmer, kär och galen men inte det minsta orolig! Och inte har vi tjafsat om en enda grej än och inte har han en enda stund behandlat mig som något annat än en prinsessa. Det man minst anar ;)

Jag har en massa kul på gång också. På fredag ska jag och en gammal barndomsvän åka och se på underbara Melissa Horn på CCC i Karlstad. Har sett henne en gång tidigare och det ä en känsloresa utan dess like. Hoppas vi får samma angenäma upplevelse som förra gången.
 Och på lördag så ska vi kalasa lite med bandet, vilket jag ser fram emot med spänning. Inte lite galna människor det där. Precis såna där människor som jag älskar. Ju knäppare desto bättre ;)

Jag tänker passa på att njuta av livet nu när det är som bäst. Man måste ta vara på stunderna som ges!


<3 <3 <3

3 kommentarer: