onsdag 18 januari 2012

Nya möjligheter ;)

Å nu snurrar det igen. Tankarna går som en tornado runt runt och ibland dyker en fråga fram.
Min första fråga är "Hur gör man för att leva och njuta av sällskapet med någon som har en en fin energi, en person som vill ge, utan att tjuva av den personens energi?" min andra fråga är "Hur vet man när man är redo för en relation?" Det här kan tyckas hur enkelt som helst och borde väl kanske egentligen inte ägnas för mycket energi eller tanke, men min erfarenhet har gjort att jag inte längre ser några självklarheter.
Jag har under de senaste åren gått från relation till relation. Olika personer, olika känslor och olika liv. Men med samma koncept, samma misstag och samma utgång och jag kan bara rannsaka mitt eget beteende och försöka skönja mina mönster för att kunna bryta dom.
Jag har nu valt att lära mig njuta av varje dag och små saker i den. Sluta hålla fokus på framtiden. Jag vet att det här går emot allt som jag tidigare pratat om vad gäller drömmar och mål men jag tror att man måste acceptera, älska och leva i nuet för att släppa fram drömmar och skapa mål. Man måste ibland börja från grunden och där är jag nu.
Det kan nog tyckas som om jag har det jobbigt i livet just nu, men det är verkligen inte så. Kan ärligt säga att den lycka och lätthet jag känner i kroppen just nu är starkare än den  varit på mycket länge. Mycket har hänt med min verklighet och det är omtumlande även för mig. Vet inte riktigt vad som händer egentligen. Jag ser andra saker än jag gjorde innan. Jag känner en ny känsla i kroppen som jag inte känt förut. Jag kan gråta av lycka bara genom att stanna upp och känna den känsla jag har i hjärtat just nu. Jag skulle önska att ni alla skulle få känna det som jag känner.
Fortsätt lyssna till din inre röst och göra det som får dig att må bra. Våga vara Du!
Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar