lördag 4 februari 2012

Positiv rapporrrrt :)

Här sitter Sigge och jag och pressar in godis i käkarna, tittar på Melodifestivalen och jag är GLAD! :) Jag känner mig nöjd med livet. Sigge verkar vara nöjd med livet. Han är så underbar.
Idag funderade jag på om jag skulle vara stolt eller orolig. Han visste inte vad han skulle köpa med för lördagsgodis till sin kompis för att han va rädd att kompisen inte skulle gilla det godiset och då skulle det bli orättvist. Därför ringde han och frågade sin kompis vad han ville ha. Kompisen sa då att han inte behövde något så då ville Sigge inte längre köpa något lördagsgodis :/ Vilken sjuåring är så oegoistisk? Jag va det då inte i alla fall ;)

Gjorde en viktig rensning bland mina vänner igår. Tog några viktiga beslut och har fått nytt hopp och ny glädje. Hade ett givande samtal med ett ex idag och jag tror det kommer ha stor betydelse för framtiden. Har dessutom pratat med underbara Anki och fått en helt annan syn på hela grejen. Tack gumman. Jag är stolt, glad och tacksam att du vill vara min vän ;)
Mycket spännande på gång i livet känner jag. Det verkar vara fyllt av utmaningar och överraskningar. Både positiva och negativa men de behövs ju bägge sorterna.
Åter igen har jag fått det jag "vill ha" av någon högre makt ;) Allt liksom löser sig, faller på plats, verkar ut... Lärdomar jag behöver kommer till mig som ett brev på posten. Jag håller mina sinnen öppna och försöker se meningen med varje liten eller stor händelse.
Säger som Tobbe Thorin... "Jag älsker livet!" och jag väljer att ta det goda med det onda. Det är ju det som skapar dynamiken, passionen och spänningen.
Ciao på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar